‎

Dopravné stavby

Dopravné stavby zahŕňajú inžinierske stavby na dopravných komunikáciách ako sú napríklad mosty, oporné múry či tunely. Slúžia na prekonávanie prekážok a vytvárajú nové komunikácie, ktoré zabezpečujú lepší kontakt medzi ľuďmi. Architektonické prevedenie ich spravidla nenásilne včleňuje do okolitej prírody alebo obývaného územia.

Pomocou moderných stavebných metód je možné realizovať rozličné tvary podperných konštrukcií a povrchov, a to všetko v plánovanom časovom harmonograme zohľadňujúc hospodárnosť, bezpečnosť a trvácnosť

PERI projekt

Dopravné stavby PERI projekty

Objekt SO244 pozostáva z 8 pilierov, pričom najnižší meria 7,6 m a najvyšší 76,20 m.
SO 206 - most Prešov
Tento mostný objekt sa nachádza v<br/>nitrianskom kraji medzi mestami<br/>Komárom – Komárno. Celková dĺžka<br/>mosta je 600 m.
Podperná konštrukcia Rosett bola prispôsobená podmienkam pod stavbou.
Projekt novej stanice, podľa návrhu Zaha Hadid, postavený z betónu, skla a ocele v tvare mosta je charakteristický veľkým počtom oblých tvarov. Tento netradičný tvar bol inšpirovaný davom cestujúcich.
Proces debnenia a oddebnenia stropu bol realizovaný pomocou hydraulického zariadenia. Všetky debniace vozíky boli navrhnuté s otvorom potrebným pre prenos materiálom v rovnakom smere ako TBM.
Pre dodržanie časového harmonogramu bolo potrebné spracovať viac ako 1 000m³ betónu, čo si vyžiadalo obrovské množstvo pracovníkov a materiálu.
Tretí most cez Bospor má po dokončení stavby v roku 2015 najvyššie piliere na svete a spája dva kontinenty Európu a Áziu.
Debniaci vozík VARIOKIT zabezpečil rýchly postup betonáže pri výstavbe novej stanice metra v Seattli. Vysokoúnosné podpery HD 200 slúžili na bočné podopretie tak, aby bolo možné bezpečne odvádzať dodatočné zaťaženie spôsobené debniacim vozíkom a betonážou.
Diaľničný most Kičevo-Podvis
Na presun vozíka do ďalšieho záberu betonáže pomocou hydraulických lisov potreboval stavebný tím len 2 hodiny
Pri výstavbe mosta Mur neďaleko Frohnleiten nastavili vysokoúnosné priehradové nosníky VARIOKIT nové štandardy pri narábaní s podpernými konštrukciami.
Spoločnosť PERI navrhla a dodala riešenie debnenia pre obvodové steny vlnolamu, ako aj pre viacpodlažnú riadiacu centrálu na umelých ostrovoch. Pri realizácii projektu bolo prioritou dosiahnuť najvyššiu možnú kvalitu pohľadového betónu.
Výzvou bolo debnenie zohľadňujúce v každom zábere 130cm vysoké priečne rebrá mosta.
V geometricky aj staticky zložitom úseku s kruhovými stĺpmi boli konzoly osadené radiálne. Tlačené podpery prenášali koncentrované zaťaženie z vyložených častí do existujúcich mostných pilierov na vonkajšej strane.
22,25 m široká mostovka bola postavená v pravidelnom 10 dňovom cykle s dĺžkou záberov od 3,40 m do 4,10 m.
Podperná konštrukcia VARIOKIT pre krajné polia bola dôležitou súčasťou riešenia debnenia a lešenia pre 412 m dlhý diaľničný most.
Dva 75 m vysoké pylóny v tvare písmena A nesú tri hlavné úseky mosta s celkovou dĺžkou 420 m. Efektívna konštrukcia bola navrhnutá PERI inžiniermi na mieru projektu s kombináciou CB a RCS šplhavého systému.