Objavujeme PERI

Míľniky spoločnosti
 

Predstavujeme Vám impozantnú a strastiplnú cestu naprieč históriou spoločnosti PERI, ktorá je charakteristická pokrokovými produktmi debnenia a lešenia ako aj fascinujúcimi stavbami, ktoré sú charakteristické pre jej jednotlivé fázy vývoja.

 

1969

Začiatky spoločnosti

Založenie

Spoločnosť PERI bola založená Arturom Schwörerom a jeho manželkou Christl. Hlavným cieľom zakladateľov bolo racionalizovať systémy debnenia tak, aby boli bezpečnejšie a aby manipulácia s nimi bola rýchla a jednoduchá.

Názov PERI predstavuje grécku predponu "okolo, dookola".

Debnenie sa stavia okolo betónu a lešenie okolo budovy.

PERI T 70

Bol vyrobený prvý nosník PERI T70. Kde prvá objednávka obsahovala 80 nosníkov s dĺžkou 3,05 m. Impregnácia nosníkov prebiehala ručne vo vani a následne boli naložené na nákladné auto. Ročná produkcia nosníkov dosiahla približne 50 000 bežných metrov.

The PERI production hall is built on the 6,000 m² company premises in Weissenhorn in 1969.

Výrobná hala vo Weissenhorne na pozemku s rozlohou 6 000 m2.

PERI logo from 1969 T70 girder

1970

Prvá veľká zákazka

PERI major contract: Scharnebeck ship lift facility near Lüneburg, Germany

Plavebná komora Scharnebeck neďaleko Lüneburgu, Nemecko

Najväčšia dvojitá plavebná komora na svete, ktorá je pokračovaním kanálu Mittelland a rieky Elba s prevýšením viac ako 38 m.

1972

Bola otvorená prvá pobočka

First PERI branches 1972 in Stuttgart and Hamburg

PERI expanduje v rámci Nemecka

Otvorenie dvoch nových pobočiek v Hamburgu a Stuttgarde.

1974

Prvá dcérska spoločnosť

Map of Europe with PERI subsidiaries France and Switzerland

PERI expanduje do Európy

Vznik prvých dvoch dcérskych spoločností vo Švajčiarsku a vo Francúzsku.

 

1984

Vstup do novej éry

World map

PERI USA

Prvá dcérska spoločnosť mimo Európskeho kontinentu.

GT 24 wooden lattice girder as a further development of the T-70 V

GT 24 drevený priehradový nosník

Ďalším vývojovým stupňom nosníka T-70 s dĺžkou 36 cm je drevený priehradový nosník GT 24, ktorý sa vďaka o 12 cm kratšej dĺžke a so zachovaním rozmerovej stability ľahšie prispôsobuje požiadavkám na stavbe.

 

1985

Dam v Turecku a rámové debnenie TRIO

Atatürk Dam, Turecko

Jednostranné prekladané debnenie SKS začalo svoju úspešnú medzinárodnú púť pri výstavbe tretej najväčšej priehrady na svete.

Atatürk Dam in Turkey under construction in 1985

Zrod popredného európskeho výrobcu rámového debnenia

Univerzálny systém stenového debnenia je charakteristický rýchlejším priebehom výstavby, vďaka nižšiemu počtu prvkov. Vzhľadom na daný fakt sa o niekoľko rokov neskôr stalo TRIO lídrom na trhu vo svojej oblasti.

BFD for TRIO panel formwork
Niekoľko systémových prvkov a univerzálny zámok BFD, ktorý sa dá ovládať jednou rukou, zabezpečuje rýchle a jednoduché debnenie s TRIO.

1989

ACS samošplhavý systém

Samošplhavý systém ACS R s lešením pre vystužovanie na jednej strane.

Nové míľniky v samošplhavej technológií

PERI predstavuje samošplhavý debneniaci systém, kde šplhanie prebieha pomocou hydraulického šplhavého systému bez použitia žeriava a zároveň premyslené pracovné plošiny chránia zamestnancov proti poveternostným podmienkam.

1991

CAD softvér

73 moderných CAD systémov nahradilo rysovacie stoly vo Weissenhorne.

Worker in fornt of a personal computer working on a CAD drawing

1992

MULTIPROP a SKYDECK

SKYDECK sa montuje jednoducho a bezpečne. Panely zapadajú do hrebeňových líšt a sú tak zaistené proti posunutiu. Aj montéri bez skúseností sa s ich manipuláciou zoznámia veľmi rýchlo.

Bauma 1992

Na Baume v roku 1992 boli predstavené spoločnosťou PERI inovatívne produkty vyrobené z alumínia - stropné debnenie SKYDECK a stropné stojky MULTIPROP. Nízka hmotnosť, vysoká únosnosť, integrovaný meter a samočistiace hlavice priniesli rýchly úspech pre MULTIPROP na celom svete.

1994

Öresund Connection, Dánsko - Švédsko

PERI Formwork machine for the world´s largest monolithic tunnel: Öresund Connection, Denmark-Sweden

Debnenie pre najväčší monolitický tunel na svete

Segmenty tunela boli vyrobené v suchom doku, skadiaľ sa následne pomocou pontónov prepravili po mori. Na svoje miesto na dne mora boli umiestnené potopením.

PERI má v Nemecku 13 pobočiek, celosvetovo 22 dcérskych spoločností a produktové portfólio obsahuje viac ako 2000 položiek.

25 rokov PERI
Oslava výročia

1998

Systém lešenia PERI UP, veže Petronas a Quadragon

PERI UP scaffolding system launched in 1998

Systém lešenia PERI UP

Vyvinutím systému lešenia PERI UP bola odštartovaná obchodná činnosť PERI na trhu s lešením. Fasádne lešenie PERI UP T 72 s T-rámom a zábradlím predstavovalo bezpečné a hospodárne riešenie.

Veže Petronas, Kuala Lumpur, Malajzia

Pri výstavbe 452 m vysokej veže, v tej dobe najvyššej budovi na svete, bolo použité samošplhavé debnenie ACS, ktoré zabezpečilo plynulý a bezproblémový priebeh realizácie projektu.

Petronas Towers, Kuala Lumpur, Malaysia - Highest building of the world in 1998

Nová administratívna budova

S Quadragónom bola postavená ultra - moderná administratívna budova pre zamestnancov PERI.

PERI Quadragon administration building in Weissenhorn

2000

PERI má nové logo

Nové logo PERI

Horizontála symbolizuje rastúci podiel na trhu a zväčšujúci sa počet spokojných zákazníkov. Vertikála zase znázorňuje rastúcu kvalitu všetkých PERI služieb.

 

PERI Trademark

Produkcia

20 000 bežných metrov nosníkov vyrobených v priebehu jedného dňa.

GT 24 girder

2003

Najdlhší zavesený most na svete

Viaduc de Millau, France - Longest cable-stayed bridge in the world under construction

Viadukt de Millau, Francúzsko

Zavesený most dlhý 2,50 km bol postavený mocou špeciálneho oceľového debnenia, ktoré bolo posúvané z jedného záberu do druhého samošplhavým systémom ACS.

2004

Od skeletu k budove

Turning Torso, Švédsko

Architektúra veže "skrúteného tvaru", 190 m vysokej administratívnej budovy a rezidenčného komplexu, vyžadovala návrh obzvlášť efektívneho systému debnenia s využitím samošplhavého systému ACS.

Turning Torso sky scraper in Schweden

2005

Výzva pre technológiu debnenia a investícia do budúcnosti

Mercedes Benz Museum, Stuttgart, Germany under construction

Múzeum Mercedes Benz, Štutgard, Nemecko

Pilotný projekt sériovo vyrábaných jednotiek 3D debnenia priniesol nové štandardy v technológii debnenia.

PERI Company overview 2005

Investícia do budúcnosti

PERI rozšírila svoje výrobné priestory o 80% a zdvojnásobila prostriedky na logistiku a prepravu. Spolu bolo vo Weissenhorne investovaných približne 80 miliónov eur.

2007

VARIOKIT systémy pre inžinierske stavby

Tunnel formwork made of VARIOKIT engineering construction kit and CAD drawing

Prispôsobivé a funkčné riešenie pre rozdielne podperné štruktúry

Pre rôzne žaťaženia v tuneloch, mostoch a pri budovách bola v PERI prvýkrát použitá stavebnica pre inžinierske stavby kit, ktorá pozostávala zo štandardizovaných, prenajímateľných komponentov a spojov. 

PERI Management Board 2007: Artur Schwörer, Alexander Schwörer, Christian Schwörer

Kontinuita

Správna rada 2007 - zakladateľ spoločnosti Artur Schwörer († 2009) so svojimi synmi Alexander a Christian.

PERI biomass power plant at the PERI production site

Udržateľnosť

Elektráreň na biomasu v materskej spoločnosti PERI, Weissenhorn, symbolizuje kombináciu ekologickej a ekonomickej udržateľnosti spoločnosti.

 

2008

Pôsobivá výstavba mosta

Most Sheikh Khalifa, Abu Dhabi, Spojené Arabské Emiráty

Most Sheikh Khalifa s dĺžkou 1 455 km a s pôsobivou šírkou 60 m spája ostrov Saadiyat s pevninou pri Abu Dhabi.

Sheikh Khalifa Bridge construction with PERI VARIO GT 24

2009

Jedno poschodie za týždeň

Trump International Hotel & Tower, Chicago, USA

Vďaka systémom SKYDECK a ACS bol obytný a hotelový komplex s gigantickými rozmermi dokončený v rekordnom čase. Výsledkom bola najvyššia železobetónová budova v Amerike.

Trump International Hotel & Tower, Chicago, USA - The floor plan for this impressive building complex tapers gradually in four steps as it rises majestically in the air: at heights of 65 m, 121 m, 201 m and 338 m.

2011

Najväčšia stavba storočia

Schleusenanlagen Panamakanal, Panama - The Miraflores lock system on the Pacific coast is around 1.8 km long and lifts the vessels using three chambers to a height of 26 m above sea level. (Photo: ACP)

Prestavba kanálu v Paname

Výstavba obrovských plavebných zariadení na pobreží Atlantického oceánu a v Pacifiku bola najväčšou komplexnou objednávkou v histórii spoločnosti.

2012

myPERI - Online Portál

Aktuálny, transparentný a stále dostupný

PERI je prvá spoločnosť vyrábajúca debnenia a lešenia, ktorá umožňuje svojim zákazníkom nepretržitý prístup k potrebným informáciám. Všetky projektové dokumentácie sú dostupné online 365 dní v roku, 7 dní v týždni, 24 hodín denne z celého sveta.

 

myPERI software from PERI